מדיה מגנטית: מהי וכיצד משמידים

שיתוף המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

שאלתם את עצמכם מה כל הסיפור סביב מדיה מגנטית? למה מתכוונים בכלל בביטוי הזה? למה בכלל צריך להשמיד אותה ומי הגורם המוסמך לכך?

אם התהיות האלו עברו אצלכם בתור בעלי עסק או מנכ"לים, או בכללי כמי שאחראים על התחום במקום עבודתכם, כדאי שתבינו איך לפעול בכל הקשור למדיה מגנטית.
התהליך הוא פשוט, הטיפול הוא קל, רק צריך להבין מה עושים ומדוע ולתת את המושכות לגורם המוסמך לכך.

מהי בעצם מדיה מגנטית?

התקני זיכרון, דיסקים קשיחים, מחשבים המכילים מידע רגיש וכבר לא בשימוש, כל התקן בעל מידע כזה או אחר, כל אלה נכנסים תחת מטריית המדיה המגנטית.
בעבר בעלי עסקים היו מתנהלים בכתב, אם זה בפקסים, מדפסות, תיוק בקלסרים (עדיין יש חובה על חלק מהמסמכים), חלוקת משכורות, מידע רפואי על עובדים ועוד.
כשמחזיקים כל מידע רגיש צריך למצוא לו פתרון, בעבר זה היה גריסה בתוך בית העסק עצמו, הנושא היה שמור למחלקות אבטחת מידע או בקרת איכות.

כיום, רוב המידע נמצא במחשבים, בכוננים, בהתקנים ובדיסקים.
המידע מגובה בדרך כלל ולכן לאחר שנים שהמידע כבר לא רלוונטי יש צורך בהשמדתו.
מלבד מחיקתו על ההתקן עצמו יש גם צורך להשמיד בכדי להימנע משחזורים, התקפות סייבר ועוד.

כיצד עובד התהליך?

במסגרת התהליך מועברת כל המדיה המגנטית אל המומחה או היועץ המטפל. הוא דואג לשמירה על סודיות וכמובן שלא להיחשף לתכנים.
המדיה המגנטית עוברת תהליך של גריסה מגנטית ובסופה החלקיקים הנותרים עוברים למחזור ולתהליך של מיצוי מתכות.

בסוף התהליך בית העסק או המפעל מקבלים אסמכתא של אישור השמדה ומחזור.

למה כדאי לכם לדאוג לפעילות ירוקה?

החשיבות לטובת הסביבה היא גדולה מאוד, יש לכך השפעה על הדורות הבאים, לכם יש אחריות רבה בידיים בתור חברות יצרניות או יבואניות.
נכון ל-2023 החור באוזון עומד להיסגר, מה שאומר שאנחנו בכיוון הנכון ואם עושים מאמצים משותפים בכל מדינות העולם ניתן גם להפחית את ההתחממות הגלובלית.

אנחנו דואגים לילדים שלנו כל יום ויום, חושבים עליהם, חיים למענם, לכן גם חשוב לשים לב שנחשוב על הדורות הבאים, לחיות בעולם נקי ונעים.

תהיו ירוקים- עסקית זה משתלם

אם לא די בחשיבות העצומה של מחזור לטובת הסביבה, יש לכך גם משמעויות נוספות.
כשאתם חברה או בית עסק עם חותמת שאתם עובדים עם אישורים של השמדה ומחזור, מטפלים בפסולת האלקטרונית ודואגים למחזר גם פלסטיק וקרטון, אתם בונים את המוניטין שלכם.

חברות במשק אוהבות לעבוד עם חברות ירוקות, לקוחות אוהבים לרכוש מחברות שדואגות לסביבה זה מרגיש להם ידידותי, מתחשב ונתפס כבעל ערך.
יש לכם את כל הסיבות לפנות ליועץ מחזור, שייתן מענה גם לפסולת האלקטרונית, גם לפסולת מגנטית, קרטון ופלסטיק.

בשורה התחתונה

בשורה התחתונה, כשאתם ממחזרים וגורסים אתם פועלים בשני מישורים חשובים. האחד הוא איכות הסביבה והשני שמירה על סודיות ועל פרטיות העובדים שלכם.
מה שנקרא שתי ציפורים, אתם גם מצטיירים טוב יותר, גם דואגים באמת לסביבה וגם פועלים כחוק. בשביל שיהיה לכם סדר בכל עניין המחזור רצוי לפנות לחברה מוסמכת שתעזור לכם לטפל בכל הקשור לכך ולצאת עם ידכם על העליונה.

אולי יעניין אתכם גם...

צרו איתנו קשר

התחל שיחה
צריכים עזרה?