פינוי פסולת אלקטרונית

תהליך פינוי פסולת אלקטרונית

עם המודרניות והתקדמות הטכנולוגיה ומעבר לחיים דיגיטליים וגדילת תרבות הצריכה התופעה של שימוש תדיר במוצרים אלקטרונים הפכה למנת חלקנו וגם הפסולת של אותם מוצרים.
בעקבות כך הנושא של פסולת האלקטרונית עלה לסדר היום הממשלתי וכיום ישנה דרישה מטעם החוק לפינוי פסולת אלקטרונית אשר יוצרת בעיה סביבתית ואקולוגית נרחבת.

אחת הבעיות היא שהפסולת האלקטרונית מכילה חומרים כימיים ואנאורגניים חלקם מסוכנים אשר מצריכים טיפול ייחודי טרם השמדתם.
לכן, הוקמה מחלקה שלמה במשרד איכות הסביבה אשר מפקחת ואוכפת מקרים הטמנה או השלכה לא מבוקרת של אותה פסולת.

מדינת ישראל והמשרד להגנת הסביבה רואים בחוק זה חשיבות עליונה בשמירה על בריאות הציבור ועל כדור הארץ שכן הוחלט להשית קנסות ואף עונשי מאסר למפרים בצורה בוטה את מרכיבי החוק.
ראו את פירוט "החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות, תשע"ב 2010"
עיקרי החוק מציינים כי ישנה חובה מבעל העסק או מהמשווק לאפשר ללקוח למסור אליו את הפסולת האלקטרונית הישנה של הלקוח לאחר שקיבל את המוצר החדש או למסור ציוד חשמלי או אלקטרוני דומה לציוד אותו רכש.
ישנה חובה של בעל העסק לציין ללקוח במעמד המכירה על האפשרות של פינוי הציוד הישן בעת אספקת הציוד החדש.
מעבר לדרישת בעל העסק לפינוי הפסולת האלקטרונית מהלקוח ישנה דרישה גם ממפעלים ומארגונים לוודא כי הפסולת האלקטרונית תפונה בצורה חוקית.
האינטרס של אותם ארגונים הוא כפול מאחר וישנה אפשרות גם למחזר פסולת אשר לא בשימוש ובכך גם לסייע לקיימות על ידי השמשה של הציוד באמצעות חברות המחזור השונות וגם לקבל תשלום עבור אותו ציוד ישן אשר שוכב ללא תועלת.
שימו לב, ישנם חברות לרכישת ציוד פסולת אלקטרונית אשר לא מוסמכות על ידי חברת מא"י ופועלות בצורה פיראטית, וודאו כי אתם מוסרים את הציוד שלכם לחברה אשר מוסמכת ואמונה לטפל בציוד כנדרש.

אז איך תהליך של פינוי פסולת אלקטרונית מתבצע?

תחילה נציג מטעם חברתנו ייצור עמכם קשר על מנת להבין מהo צרכי העסק שלכם, על איזה מוצרים מדובר ולאיזה שירות אתם זקוקים: מחזור, גריטה, השמשה או מכירה.
לאחר מכן נציגינו ידריך אתכם על אופן תהליך הפינוי ומועדו ויתאם עמכם מועד פגישה.
לבסוף נגיע עד אליכם על מנת לבחון את הציוד, לבצע מיון שקילה ורישום של הציוד יחד עם נציג מטעמכם ומטעמנו תוך שקיפות מלאה.
לבסוף, הציוד יועבר למרכז המחזור והגריטה שם יסתיים התהליך ותקבלו אישור ואסמכתא על ביצוע הפעולה בצורה מסודרת ומקצועית.

שירותי פינוי פסולת אלקטרונית

פסולת אלקטרונית היא אחת הרעות החולות והמזיקות ביותר לסביבה. ככל שעלויות מוצרי האלקטרוניקה יורדים, כך נוצרת יותר פסולת אלקטרונית. מכשירים אלקטרוניים אשר אינם ממוחזרים ונזרקים בשטח עלולים לפלוט רעלים, לחלחל מתוכם חומרים מזיקים לאדמה ולמי השתייה ולגרום נזק סביבתי גדול. י

שנם חוקים הנועדו לטפל בפסולת אלקטרונית ועל הרשויות המקומיות לדאוג לאזרחים לאפשרות מחזור פסולת אלקטרונית בצורה פשוטה. אל תקלו ראש בנושא שהוא העתיד של כולנו.

פינוי פסולת אלקטרונית
לקבלת ייעוץ ממומחה

מלאו את הפרטים הבאים